torsdag 22 april 2010

Fullmatat just nu

Igår var det årsmöte och styrelsemöte på Doc Lounge Malmö. Allt avslutades med en middag på Restaurang Möllan. Jag valde lammet.
Jag är grymt imponerad av hur snabbt rörelsen växer och framförallt den passion som driver Doc Lounge. Bra jobbat Kerstin och Camilla.

Idag hade vi ThoughtMade möte i vanlig ordning. Vi går live den 14 maj. En ny talar har tillkommit...mer info snart. TedXÖresund har en riktigt fin talarlista som jag kommer göra allt för att se. Men som arrangör har jag begränsat med tid att hinna se alla talare.

På lördag är det Geek Girls Meetup Öresund på Dunkers i Helsingborg. Imorgon ska jag få en leverans av 200 godispåsar inför eventet.

Nästa vecka är det min tur att vara pysselvärd för tjejgänget.

Matklubben Älgarnas trädgård som Emil Broomé driver ovanför Brogatan går av stapeln den 2 maj. Ola Rudin från Trio ska laga mat med natur och vegetariskt som tema. Härligt.

#nymoralism - dagens ord på Debatt där barnboksförattare uttalar sig om snusk och moralpanik i barnböcker.

Inga kommentarer: